Tsji Tsji Kamma dit keer met bungee

16 juni 2010 - The Presence Learing Village, Zuid-Afrika

PRRRRRFRFFRFUUUUWF… zo klinkt het geluid van een vuvuzela, alleen dan nog 20 keer harder dan je je kunt voorstellen. In andere woorden: het WK is begonnen!
Heel Zuid Afrika is in de ban van dit magische evenement. Bij ons in de village is de voetbalkoorts ook al ingeslagen. Alle studenten (en supervisors) proberen dan ook menig wedstrijden mee te pikken. Dit lukt tot nu toe vrij aardig. Echter moet er ook gewerkt worden, dus alles kijken zit er helaas niet in. Voor Nederlands elftal en Bafana Bafana wordt uiteraard wel tijd vrij gemaakt. Bafana Bafana is de bijnaam voor het Zuid Afrikaanse elftal.

Ik schrijf deze blog nu ook tussen de (voetbal) bedrijven door. Vanavond is namelijk Bafana Bafana weer aan de beurt. En dit is natuurlijk een hele happening hier. Dus voor de mensen die niet zo erg van lezen houden… eindelijk een kort reis verslagje dit keer J

Dit betekend niet dat er weinig gebeurd is. Zoals in me vorige verhaal al heel kort genoemd is, zijn er 2 nieuwe studenten gekomen: Bart en Rick. Nou ik ben blij dat ze gekomen zijn, wat een machtig duo.
En als lekkere binnenkomer voor hun gingen we met zijn allen de openingwedstrijd van het WK kijken in de kroeg van Patensie. Erg gezellig, zelfs zo gezellig dat ik niet met het eerste busje mee naar huis ging maar met het 2e busje..
Dat heb ik geweten… die volgende dag zouden we namelijk (alweer) naar Tsji Tsji Kamma. En  om te beginnen.. ja hoor de Bungee. De hoogste bungee-brug van de wereld. Deze gewaagde sprong is gedaan door 4 doorgwinterde durfals (Rick, Tijntje, Tim en mijzelf). Nou sta je dan met 3 uurtjes op een hoogte van 260 (?) meter. Lekker begin van het weekend!

Na deze adrenaline kick was ik dan ook al wat meer bij zinnen, maar wel ontzettend moe. Gelukkig zijn we daarna doorgereden naar Plattenberg Bay, waar we heerlijk geluncht hebben en nog een klein beetje geshopt. Na de Platte Berg B zijn we naar  de ‘Wild Spirit Lodge’ gereden, waar ik uitzonderlijk goede ervaringen heb (*lees het eerste verhaal Tsji Tsji Kamma).

De volgende dag hebben we een Elephant Sanctuary bezocht en een aantal uren durende hike gedaan door de prachtige natuur en langs de ruige kust. 'S avonds wederom in het hostel gebleven. Net als de avond ervoor lekker voetbal gekeken, poker gespeeld, drankspelletjes gedaan en vooral gerelaxt! Ook deze avond is het ons wederom gelukt om d koelkast leeg te krijgen, na deze prachtige  actie werd ik door een medewerker daar uitgeroepen als local hero hahaha omdat hij nog nooit zoiets had meegemaakt. Naja oke, altijd leuk.

Op maandag ochtend zijn we naar Jefreys Bay gereden om het busje in te leveren en in de sportsbar onze oranje legioen aan te moedigen. Allemaal zenuwachtig als de pest, uiteindelijk helemaal niet nodig natuurlijk maargoed J

Na dit mooie weekend, is iedereen nu weer aan  het werk. Met de stageopdracht gaat het lekker. Zit me deze week voor te bereiden op een week veldwerk, wat ene kant super super vet is. Maar waardoor ik nogal wat wedstrijden mis.. helaas.
Dit wordt echter ruimschoots goed gemaakt door die maandag ervoor naar Chillie – Zwitserland te gaan voor maar 14 euro! Hoe mooi is dat. Ook leuk detailtje (voor de mensen die op de een of andere reden het WK niet zo heel erg goed volgen) dat beide teams bovenaan de poule staan.

Een ding wat ik nog wil melden voordat ik afsluit is dat er vandaag een springbok is doodgegaan in the village door onze dorpshond Scratchy. Erg sneu. We weten niet waarom de hond het arme beest heeft aangevallen (of erg ruw mee gespeeld heeft). Mja that’s nature. Wat eigenlijk nog wat meer cru is dat op het moment dat ik nu naar benden loop het vlees van dezelfde bokje op de braai ligt. Maar ook that’s nature. Wel erg apart allemaal.
Ik zal nu maar eens even ophouden en me haasten naar Bafana Bafana en de braai. Bedankt voor het lezen!
Bye Bye Danki!

PS. Eindelijk een kort verhaaltje J en er staan nieuwe foto’s op!
PS 2. Het is hier de laatste tijd echt rot weer, hele dag regen onder de 10 graden en het vriest s’nachts.

1. DJ en Lauwe:
    18 juni 2010
    Heej Sander,

Weer genoeg beleeft dan. Maar was onze afscheidsparty niet het vermelden waard?? Of ben je ons nu al vergeten.

Heb nog een goeie tijd en probeer zoveel mogelijk van het WK te zien ;)

Groeten
  2. amarens:
    29 juni 2010
    Wauw wat een verhaal en mooie foto's!!! Sorry, nu pas een reactie.....
    Maandag naar Ned-Braz!!!! Heel veel plezier!!!

dikke tút Amarens